Skip to main content

Bewindvoering bij De Ridder:

Fijn, dat u contact heeft opgenomen met ons kantoor. Wij kijken uit naar ons 1ste gesprek. 

Hierbij nog wat informatie over wat u de komende weken kan verwachten:

1ste Afspraak:

  1. Met een lekkere kopje koffie of thee maken wij kennis met elkaar
  2. U vertel ons, waarom u hulp nodig heeft met uw geldzaken
  3. U krijgt informatie over ons bedrijf en hoe wij zorgen voor uw geldzaken
  4. Is het duidelijk, dan maken wij een 2de afspraak
  5. Nog niet zeker, u mag erover nadenken en u belt ons als u een beslissing heeft genomen.

2de Afspraak:

  1. U belt of mail ons uw beslissing.
  2. U stuurt zoveel mogelijk informatie door van uw administratie
  3. De begroting wordt opgemaakt en doorgenomen
  4. Gaat u hiermee akkoord, dan ondertekenen wij de aanvraag voor de rechtbank
  5. De aanvraag wordt opgestuurd naar de rechter
  6. U ontvangt een brief van de rechtbank dat uw aanvraag is ontvangen.

3de Afspraak:

  1. De rechtbank stuurt een uitnodiging voor een gesprek
  2. Tijdens dit gesprek stelt de rechter vragen aan u over de reden waarom u hulp nodig heeft voor uw geldzaken
  3. De rechter beslist per welke datum de bewind begint en geeft een korte uitleg van wat bewind betekend voor u.
  4. Na 2 werken ontvangt u van de rechtbank de beschikking dat uw goederen onder bewind staan.
  5. In overleg wordt uw administratie naar ons overgedragen.

Wat kun je verwachten

Net als een ridder, houden wij ons aan gedragscode, zodat u vertrouwen heeft in ons werk:

  1. Rechtschapend: open zijn in wat wij voor u doen
  2. Trouw: onze afspraken nakomen
  3. Eer: zorgen dat u tevreden blijft over ons werk
  4. Nederig: een gelijkwaardige en respectvolle omgaan
  5. Barmhartig: medelevend zijn met uw gewoontes en cultuur